Saturday, May 24, 2014

在活著,在笑著,讓我們到印度洋上的花環

水上屋 -回想孩童時祖母在簡陋水上屋作業,她手中魚線上掛上釣勾,勾上有小魚餌。 這就是她的工作,稱挽釣。  辛勤地靠著自己的一雙手,她養活下一代。

這夜夜空明亮,我很想對她說 "我想讓你看到我也在別的水上屋上感受不一樣的星夜,但海仍是海,吹著一樣的風,好想你知道原來一雙手是可以做很多事情,達到很多願望。 但願我能帶你到這裡⋯⋯

還有爸媽,兩位故友:但願我也能帶你們來這裡 -印度洋上串串簇簇的花環 -馬爾代夫。

再回看頭上晚空,繁星閃亮在餘暉晚霞, 你們笑了⋯⋯


6 comments:

Stella said...

Nice beach and water.
Nice photos.
Nice writing.
Thank you for the sharing so that I can imagine I am part of this.

in the sea said...

Thanks for your listening and reading.

Stella said...

Wish I were your luggage.
Oh no, luggage only stays at the roo9m; better to be your camera.

in the sea said...

Har... camera - being pressed...?

Stella said...

You always made me laugh and light up my long day.
Thank you Sea.

BTW, some of my friends who viewed your blog asked are you a poet or writer or photographer or reporter for T&L Magazine or food critic.......
I told them all of the above.

in the sea said...

From food, we learn. From photo, we see. From travel, we grow.